شعر و شور

دل نوشته و شعرهای محزون

شعر و شور

دل نوشته و شعرهای محزون

ایران من

ای جان من صد پاره تن بیچاره ای ایران من      ای خاک تو بر چشم من بیچاره ای ایران من  

 

گاه عرصه ی گام مغول , گه زیر پای بربران      گه خود فروشان تنی گاهی ز این گاهی ز آن 

 

هر زخم بر اندام  تو , زخمی زده بر جان  ما      هر تلخی بر کام  تو , حنظل  شده  بر کام  ما 

  

ای جان من صد پاره تن بیچاره ای ایران من      ای خاک تو بر چشم من بیچاره ای ایران من 

 

دستان  نا اهلان  بود  از دامنت  کوته  وطن       گر بر تنت زخمی رسد ما را نباشد سر به تن 

 

با خنده ات خندیده و با گریه ات  نالان  شدیم       چشم بدان خاکت چو دید ما خصم بدکاران شدیم 

 

یا رب ز نا پاکان بدار این خاک قدسی در امان    یا رب تو خود یاری نما تا بر نهیم  بار گران 

 

ای جان من صد پاره تن بیچاره ای ایران من     ای خاک تو بر چشم من بیچاره ای ایران من 

 

ای جان من صد پاره تن بیچاره ای ایران من     ای خاک تو بر چشم من بیچاره ای ایران من

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد