شعر و شور

دل نوشته و شعرهای محزون

شعر و شور

دل نوشته و شعرهای محزون

بیچاره ای ایران من

ای جان من , صد پاره تن بیچاره ای ایران من         ای خاک تو بر چشم من بیچاره ای ایران من 

 

گاه عرصه گام مغول , گه زیر پای بربران                گه خودفروشان تنی گاهی از این گاهی ز آن 

 

هر زخم بر اندام تو زخمی زده بر جان من              هر تلخی بر کام تو حنظل شده در کام من 

 

ای جان من , صد پاره تن بیچاره ای ایران من         ای خاک تو بر چشم من بیچاره ای ایران من  

 

دستان نا اهلان بود , از دامنت کوته وطن              گر بر تنت زخمی رسد , ما را نباشد سر به تن 

 

با خنده ات خندیده و با گریه ات نالان شدیم          چشم بدان خاکت چو دید ما خصم بدکاران شدیم  

 

ای جان من , صد پاره تن بیچاره ای ایران من         ای خاک تو بر چشم من بیچاره ای ایران من    

 

ای جان من , صد پاره تن بیچاره ای ایران من         ای خاک تو بر چشم من بیچاره ای ایران من